Official Arkngthand Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 top 5 gitaarmodellen

Ga naar beneden 
+3
Martijn
Children
rene
7 plaatsers
AuteurBericht
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi aug 14, 2007 12:24 am

wat is jullie top 5 gitaar modellen?

mijn is:

5. Gibson EDS 1250
4. Gibson SG
3. Fender Telecaster
2. Fender Stratocaster
1. Fender Jaguar
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
Children

Children


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 32
Location : Zitterd
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:12 pm

1. ESP LTD EX Series
2. ESP LTD AX Series
3. ESP Signature Series
4. ESP LTD Viper Series
5. ESP Custom Series
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:34 pm

Een echte ESP-fan Wink

Ik vind zelf fender verre weg de beste gitaren hebben. Gewoon een custom fender strat.

Ik heb niet echt een top-zoveel...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:37 pm

Ik ook niet Wink ik hou persoonlijk meer van de Gibsonmodellen maar de prijs/kwaliteit ratio bij Fender is veel beter.
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:47 pm

Ach ja... wat is prijs/kwaliteit verhouding... Als je op een bepaald niveau komt kwa kwaliteit van een instrument is gewoon net dat kleine beetje extra al gelijk een heel stuk duurder... 90% van de Metal/Rock Solo's worden niet voor niets nog altijd op Les Pauls opgenomen in de studio... Dus als het daar opaan komt ben ik het niet helemaal met je eens dat fender dan beter zou zijn. Maarja het blijft voor een overgroot deel toch gewoon een kwestie van smaak als je gewoon een fatsoenlijk instrument in je handen hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:51 pm

Mja ik ben zelf ook wel een ESP fan.
Heb zelf een LTD mh 400, maar de volgende wordt waarschijnlijk toch wel de
ESP Eclipse. wat een geweldige stijl! en ja met die EMG's trek ik gewoon precies het geluid wat ik wil hebben eruit. En dan weegt dat ding ook nog eens geen fuck, heerlijk om een uur of 3 mee op de buhne te staan als het echt zou moeten volgens mij... dat merk je niet eens tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Children

Children


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 32
Location : Zitterd
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:53 pm

Ik vin de ESP Explorers nog steeds het mooiste Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 10:55 pm

Ja dat wat je over de Gibson LP zegt klopt. Maar deze liggen dan ook ver boven mijn budget en voor heel wat minder heb je toch ook een goed klinkende Fender. Als het kon ging ik voor een Gibson maar die zijn dus helaas wat duur Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 11:28 pm

Ok zeker wat duur inderdaad... maar dat is iets anders dan prijs/kwaliteit verhouding.
Op een gegeven moment. als je over die 1000 euro heengaat zijn de verschillen in sound gewoon wat subtieler, maar ze zijn er nog zeker wel. Als je op een gegeven moment gewoon een bepaald budget neerlegt dan heb je gewoon een fatsoenlijk instrument in je handen... wil je daar dan nog net dat beetje meer bij hebben, dan kost dat ook gelijk een stuk meer, omdat je dan gewoon met vele duurzamere materialen en ontwerpen aan de gang gaat lijkt mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 11:37 pm

oké laten we het er dan op houden dat Fender tot een bepaalde prijs een betere prijs/kwaliteit ratio heeft maar dat er op een gegeven moment voor een beetje kwaliteit extra gewoon veel meer betaald moet worden Smile
mee eens?
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 11:50 pm

Jep precies wat ik bedoel te zeggen. Wat mij betreft is LTD dan ook gewoon echt een goed merk. Als je naar die gitaren gaat kijken die tot aan de 800 euro gaan ofzo. Dan heb je echt gewoon een supergoed instrument. Heerlijke hals, goeie elementen, stemt goed. Alles goed. Very Happy Voor een beetje een metal geluid heb je naar mijn idee dan toch wel een van de betere keuzes gemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydi sep 18, 2007 11:51 pm

hmm moet toch ook wel kwijt dat mijn Epiphone SG ook helemaal niet slecht klinkt Smile zeker het zware distortiongeluid is fantastisch! Alleen de clean is dan wat minder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bright_Eyes

Bright_Eyes


Aantal berichten : 580
Leeftijd : 34
Location : Berkelieër
Registration date : 11-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptywo sep 19, 2007 12:08 am

Ik zal maar niet proberen mee te praten Embarassed Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptywo sep 19, 2007 12:11 am

Epiphone heb ik nog nooit in mijn handen gehad. In hoeverre lijkt het op de echte Gibson? ik vind de LP sound echt te gek, maar ik zou er echt nooit zelf op willen spelen.
Speelt ontzettend zwaar en stroef vind ik, totaal niet natuurlijk. En ook het gewicht bevalt me totaal niet...Hoe zit dat bij die epiphones?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Ruud
Bandmember
Ruud


Aantal berichten : 49
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 08-08-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydo sep 20, 2007 4:57 pm

King in the North schreef:
Epiphone heb ik nog nooit in mijn handen gehad. In hoeverre lijkt het op de echte Gibson? ik vind de LP sound echt te gek, maar ik zou er echt nooit zelf op willen spelen.
Speelt ontzettend zwaar en stroef vind ik, totaal niet natuurlijk. En ook het gewicht bevalt me totaal niet...Hoe zit dat bij die epiphones?

Nou dat valt wel mee. Dat stroef spelen dan. Je zou zo'n ding nog kunnen bespelen met je rechterhand in je neus (moet je wel bovengemiddeld grote neusgaten hebben)
Het gewicht zuigt inderdaad echt hard. Ik geloof dat die rond de 8 kilo wegen. Als je dat lang op je schouders hebt, ben je je meer druk aan het maken om de pijn in je botten dan om het spelen.

Ik vind trouwens de sound (en vorm) van een Fender stratocaster echt meesterlijk. Ik vind ze zowiso meer karakter (mits je ze goed bespeeld) hebben dan een Les Paul.
Rory Gallagher speelde ook op een strat, heerlijk geluid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydo sep 20, 2007 11:55 pm

Ruud schreef:
Je zou zo'n ding nog kunnen bespelen met je rechterhand in je neus (moet je wel bovengemiddeld grote neusgaten hebben)

Vroomen *kuch*

Het gewicht van een Epiphone daarentegen is weer fantastisch! Mijn SG is zo licht dat je er gemakkelijk een paar uur mee kan rondlopen. Qua feel lijken ze toch wel goed op een Gibson, al is de sound natuurlijk beduidend minder, maarja dat is de prijs natuurlijk ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptyvr sep 21, 2007 12:16 am

Is dan toch per gitarist verschillend denk ik. Ik heb ook heel lang op de telecaster van mijn pa gespeeld, en heb vaak genoeg een strat bespeeld, maar ik speel daar liever op dan op een LP. Ik vind een LP echt moeilijker in bedwang te houden.

Meer karakter vind ik hem niet bepaald hebben. Het is gewoon dat de strat niet echt meer de gangbare gitaar is voor veel muziek, in metal zowiezo totaal niet. Daarom is het wel origineel in dat opzicht. Maar om nou echt te zeggen dat fender meer karakter heeft dan een Les Paul vind ik toch net weer iets anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptyzo okt 07, 2007 6:17 pm

heb pas geleden op de epiphone les paul en de fire bird gespeeld en de les paul klonkt zeker niet verkeerd maar was wel inderdaad tering zwaar de firebird vond ik helemaal niet fijn zeer dikke hals niet makkelijk en soepel op de spelen en zeer vreemde gewicht verdeling

maarja, ik hou het bij mijn mooie fender Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
Children

Children


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 32
Location : Zitterd
Registration date : 18-09-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydo nov 01, 2007 11:43 pm

ESP Sawtooth is ook wel een vet modelletje.
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydo nov 22, 2007 3:45 pm

Mijn volgende baby wordt denk ik toch geen ESP meer.
Nu ik een flinke buizenbak heb gehaald wil ik toch echt een gitaar met passieve pick-ups

top 5 gitaarmodellen 0255

dit spreekt me wel erg aan moet ik zeggen. Als je het over prijs/kwaliteit verhouding hebt.... dat ding kost nog geen 800 euro en de materialen die ervoor gebruikt worden zijn echt allemaal top-notch Very Happy en omdat het zo'n superhout is komt die naturel finish ook wel tot zijn recht vind ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydo nov 22, 2007 5:11 pm

is er alleen 1 probleempje...volgens mij was jij blut na het kopen van je Engl (het was toch die Engl geworden he?)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Emptydo nov 22, 2007 5:28 pm

ja klopt, die staat nu naast me te brommen hier Twisted Evil

maareuh... dat is ook iets voor over een half jaartje ofzo denk ik. eerst maar eens wacken kaartje kopen en dan maar weer eens goed sparen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Gesponsorde inhoud





top 5 gitaarmodellen Empty
BerichtOnderwerp: Re: top 5 gitaarmodellen   top 5 gitaarmodellen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
top 5 gitaarmodellen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Official Arkngthand Forum :: Muziek :: Muziek algemeen-
Ga naar: