Official Arkngthand Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Zeitgeist

Ga naar beneden 
+2
King in the North
Allright motherfuckers
6 plaatsers
AuteurBericht
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Zeitgeist   Zeitgeist Emptyma aug 27, 2007 7:29 pm

Docu

Zie hier een verfrissende documentaire, waarin de makers hun licht laten schijnen over de verbanden tussen astrologie, religie, (Amerikaanse) oplichting en wereldeconomiëen.

Statement op de site:

Zeitgeist was created as a non-profit filmiac expression to inspire people to start looking at the world from a more critical perspective and to understand that very often things are not what the population at large think they are.
The information in Zeitgeist was established over a year long period of research and the current Source page on this site lists the basic sources used / referenced.
Soon, an Interactive Transcript will be online with detailed footnotes and links so exact sources and further research can be relayed.

Now, it's important to point out that there is a tendency to simply disbelieve things that are counter to our understanding, without the necessary research performed.
For example, some information contained in Part 1 and Part 3, specifically, is not obtained
by simple keyword searches on the Internet.

You have to dig deeper. For instance, very often people who look up "Horus" or "The Federal Reserve" on the Internet draw their conclusions from very general or biased sources. Online encyclopedias or text book encyclopedias often do not contain the information contained in Zeitgeist. However, if one takes the time to read the sources provided, they will find that what is being presented is based on documented evidence. Any corrections, clarifications & further points regarding the film are found on the Clarifications page.

That being said, It is my hope that people will not take what is said in the film as the truth, but find out for themselves, for truth is not told, it is realized...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptyma aug 27, 2007 7:32 pm

Hoewel niet alles echt nieuws is, ben ik toch wel benieuwd naar jullie meningen/reacties
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptydi sep 04, 2007 1:06 am

Ik moet hem nog altijd een keer helemaal afkijken, heb het eerste uur zowat gekeken.
Echt een hele vette docu inderdaad. ik zal er eind deze week ofzo nog eens op terugkomen als ik hem helemaal heb gezien, wel ook een stoer onderwerp om over te discussieren lijkt me zo
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
bart
Bandmember
bart


Aantal berichten : 104
Leeftijd : 36
Location : Sittard
Registration date : 08-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptydi sep 04, 2007 2:12 pm

Er komt toch ook zo'n nieuwe documentair van Michael Moore uit? Die lijkt me ook wel cool.
Terug naar boven Ga naar beneden
morgulsblade

morgulsblade


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptydi sep 04, 2007 8:55 pm

Ik heb de eerste 10 minuten gekeken, maar toen moest ik naar school, ik zal hem wel eens helemaal afkijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptyzo sep 09, 2007 11:59 pm

Ik heb hem gisteren maar eens afgekeken. Ik moet zeggen dat die hele opzet zelf, ook wel weer zo typisch americaans en zo manipulatief als de tering is.
Vanaf de eerste seconde word je met de meest frisse oorlogstaferelen bekogeld tezamen met een of ander onheilspellend deuntje. Dit is, om het maar even zacht uit te drukken, hoogst ongemakkelijk gekozen als je kijkt naar de uiteindelijke boodschap!

ik quotte: "you begin to see lies everywhere, you have to know the truth, and seek the truth... and the truth will set you free..."
En vervolgens wordt er de eerste 10 minuten buitengewoon goed gebruik gemaakt van de middelen die een filmmaker ter beschikking heeft om zijn publiek te manipuleren en een bepaalde richting uit te pushen. Hier bereik je bij 90% van je publiek alleen maar mee dat ze dit hele praatje klakkeloos gaan overnemen en nog altijd niet zelf gaan nadenken is mijn mening...terwijl het hele praatje juist wil zorgen dat je een critische houding opstelt tegenover alle informatie die je binnen krijgt...

Maar, buiten deze kritische kanttekening vind ik het een erg sterke documentaire.

Het gedeelte over het christendom... tja ouwe koeien, maar wel ontzettend sterk onderbouwd. Het astrologische deel vond ik in ieder geval heel cool om eens precies uitgelegd te krijgen.

Hoewel sommige feiten over 911 al lang bekend zijn bij de meesten, draaide mijn maag toch een paar keer om tijdens de hele reeks van argumenten over deze "terroristische aanslag". Dat hele verhaal mag dan wel al 100 keer geherkauwd zijn, de torenhoge stapel bewijzen waar deze heren mee aan komen zetten is wel erg overtuigend.

en ja dat laatste deel over die wereldbanken, ik weet niet, dat doet me niet echt veel. allemaal erg mooi uitgedacht concept van de heren die er stinkend rijk van zijn geworden over de ruggen van anderen, maar wat merk je hier concreet als burger uiteindelijk van? niet al te veel lijkt mij zo. Neemt niet weg dat het de grootste beklopte boel is die er bestaat tongue

kan er nog wel uren over doorlullen zo, maar het is een beetje te omvangrijk om alle aspecten te belichten. Erg interessante docu in ieder geval. Genoeg food for thought.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptyma okt 08, 2007 9:49 pm

zeitgeist zo heet ook het nieuwe album van smashing pumpkins Razz leuk album trouwens
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptydo dec 06, 2007 11:42 pm

De relevantie van dit topic is nog steeds zeer aanwezig en aangezien de actieve populatie mijns inziens met de dag toeneemt...

KICK!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptydi dec 18, 2007 4:15 pm

King in the North schreef:
ik quotte: "you begin to see lies everywhere, you have to know the truth, and seek the truth... and the truth will set you free..."

is 't niet quotete? omdat 't stam+te is, en de stam quote is (e.g. 'ik quote')?
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Emptydi dec 18, 2007 5:12 pm

joa moos aug geweun stam tegewoordige tijd zeen zowiezo. dus gewoon "ik quote..."
mereuh o.v.t. zou volges mig inderdaad quotete motte zeen joa. (spreekt uit: kwoot-te tongue )

anyways. zeike euver typfoute venj ig meer get veur in et waar heb je je vandaag aan ge-ergerd topic Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Gesponsorde inhoud





Zeitgeist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zeitgeist   Zeitgeist Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zeitgeist
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Zeitgeist 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Official Arkngthand Forum :: Algemeen :: Actualiteiten-
Ga naar: