Official Arkngthand Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 ANARCHIE!!!

Ga naar beneden 
+3
Bright_Eyes
Twist_of_Faith
Timo
7 plaatsers
AuteurBericht
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi nov 20, 2007 9:50 pm

Het kan natuurlijk zijn dat niemand van jullie er nog over gehoord heeft, dus daarom zal k ff wat meer vertellen over 't onderwerp..

Ergens dit jaar is een of andere malloot in het kabinet met het idee gekomen om het aantal lesuren per leerling per jaar te verhogen, namelijk 1040 lesuren per jaar (geen idee wat het nu is eigk). Dit pikt natuurlijk niemand en dus kwam iedereen op voor de kleine brugklassertjes die veel te veel uren moeten gaan maken.

Als eerste kwam een middelbare school in Groningen in opstand, daarna 2 in Sittard-Geleen en nu is ons eigen Connect College Echt ook in opstand gekomen.

check de nieuwsberichten, maar bedenk wel ff dat ze voor geen meter kloppen

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2567625/Scholieren_eieren_gooiend_door_Echt.html

http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=124669&ref=rss

http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_firstElementId/1_1851131/_rp_links4_hasclickpage/1_1013/_pid/links4#

http://endandit.nl/regionaal/2007/11/20/nieuwe-dag-nieuwe-scholierenrellen


Foto's zijn te bezichtigen op:

http://deca-bart.hyves.nl/album/19605192/staking_Connect_College_20_11_07/WIqn/fotos/139772446/0/0G7I/#media=0.139772446.0G7I&searchhyver=


Filmpjes zijn helaas nog niet te vinden, maar dat kan niet echt lang meer duren. Vooral als jje bedenkt hoe veel mensen er aan het filmen waren met mobieltje.

EDIT (21:47) - Youtube filmpjes zijn beschikbaar: check https://www.youtube.com/watch?v=pf-2gy-_msM

Daarnaast is er ook in bijna iedere krant van Nederland (waaronder ook De Volkskrant Very Happy ) wel een bericht te vinden over deze actie. Ik ga ze daarom niet allemaal posten, want ik ben nou eenmaal een luie zak.


Laatst aangepast door op di nov 20, 2007 11:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Twist_of_Faith

Twist_of_Faith


Aantal berichten : 261
Leeftijd : 34
Location : maastricht
Registration date : 18-09-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi nov 20, 2007 11:13 pm

waah t gaat te ver.. maar t was wel chill

alleen stonden wij dr niet om te protesteren maar om niet naar engels te hoeven Cool t blijft leuk.. vooral dat we de site van de telegraaf gehaald hebben.. Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Bright_Eyes

Bright_Eyes


Aantal berichten : 580
Leeftijd : 34
Location : Berkelieër
Registration date : 11-09-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptywo nov 21, 2007 12:40 am

Haha, waat unne zeik! Laughing

Telegraaf schreef:
ECHT - Ongeveer honderd scholieren zijn dinsdagochtend demonstratief het winkelcentrum van Echt ingetrokken. Daar gooiden ze meteieren naar de politie en omstanders.... De jongeren maakten deel uit van een groep van 1600 leerlingen
Hoe triest!! xD 100 v/d 1600 leerlingen staken, nee dan maak je ff een statement tongue .Dat van die eieren wordt wel héél zwaar overdreven. Er zijn echt iets van 3 eieren gegooid, gewoon door de lucht, niet op de politie of op arme omaatjes met rollators langs de kant ^-^"

DePers schreef:
De onaangekondigde demonstratie van de scholieren begon op het schoolplein. Nadat daar een uur werd gedemonstreerd
Sjah, als je de kleine pauze een uur wil noemen Rolling Eyes

Dat EnDanDit bericht gaat wel ech heel ver. Wel grappig dat hij 3 kapotte eieren op de Prins Bernhardstraat vergelijkt met een gesloopt winkelcentrum... waar we overigens niet eens zijn geweest Smile
Sjah, wat journalisten al niet schrijven om wat aandacht te krijgen Rolling Eyes.
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptywo nov 21, 2007 12:50 pm

pffff ik kan me er echt over opfokken dit tongue

mijn zusje zit dan op het trevianum dus ik heb de verhalen wel een beetje meegekregen.
(die hebben daar vorige week met een ME-bus moeten ingrijpen. in totaal 14 arrestaties. een in elkaar gemepte concierge...ga zo maar door.)

wat is nou eigenlijk het punt?
Iedereen heeft recht op fatsoenlijk onderwijs, maar sommige scholen kunnen een bepaalde norm niet hanteren, simpelweg door een lerarentekort.
Er volgt veel uitval en uiteindelijk komt het erop neer dat de o zo zielige brugklassertjes van nu, over 6 jaar totaal geen goede fundering hebben voor een studie aan een universiteit bijvoorbeeld. (ik heb het zelf al meegemaakt, ik heb het eerste jaar van mijn vorige studie totaal vernaait omdat er 0 aansluiting is aan wiskunde-niveau voor een technische studie, en ik neem aan dat het ondertussen alleen maar erger is geworden)

Dus wordt er nu geprobeerd iets aan te doen! GOED PUNT! alleen de manier waarop dit in de praktijk gaat verlopen is natuurlijk al van verre te overzien. De school krijgt door deze regel geen enkele hulp om haar lerarentekort op te lossen, dus dopen ze alle uitgevallen uren om tot "zelfstudie", zetten 1 leraar in een hok met 80 poeten, en hoppa laat maar uren draaien om aan die 1040 te komen. Die 1040 uur verplicht op school zitten is dus inderdaad totaal zinloos, hoewel het streven van het hele 2e fase plan was:
even snel geteld:

gemeenschappelijk deel: 1960 uur
profiel: gemiddeld rond de 1850
vrije deel: 540
profielwerkstuk: 80
-----------------------------------------------
samen 3930 uur, verspreidt over 3 jaar....

dus....in feite was het uitgangspunt al hoger, alleen werd je niet verplicht je "uren te draaien" op de school zelf, maar al die uren die je thuis altijd braaf aan huiswerk besteedt tellen hier ook bij

ach ja, punt is dat het onderwijs verloedert. er wordt al jaren geroepen hier moet wat aan worden gedaan, en de politiek reageert lauwtjes, nu met plasterk aan het roer had ik om te beginnen goede hoop, maar het verbeteren van het onderwijs met geld dat weer ergens anders uit het onderwijs weggekaapt wordt heeft mijns inziens ook niet veel zin. lerarensalariseen moeten gewoon omhoog! geen domme spotjes op tv, maar alle regeltjes, verplichte vergaderingen, dikke nekken die beslissingen nemen over situaties weer ze helemaal geen affiniteit mee hebben, dat moet er gewoon uit! laat de leraren hun werk weer doen en betaal ze daar goed voor... zo komtie elke dag fluitend naar zijn werk, er is minder uitval, kinderen krijgen hun lessen en al die zeik is helemaal niet meer nodig...


zo tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptywo nov 21, 2007 1:01 pm

Het eigenlijke idee, waar de hele shit om draaide, boeide ook vrij weinig mensen leek me zo. Niemand wilde gewoon naar de les toe tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
morgulsblade

morgulsblade


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptywo nov 21, 2007 7:12 pm

Martijn schreef:
Het eigenlijke idee, waar de hele shit om draaide, boeide ook vrij weinig mensen leek me zo. Niemand wilde gewoon naar de les toe tongue

Ja, dat denk ik ook, zo vond ik het wel vet dat ik maar tot 12.10 naar school hoefde cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptywo nov 21, 2007 11:09 pm

Wat mij eigenlijk 't meeste dwarszit is dat ze die 80 uur gewoon nóóit nuttig kunnen besteden.

In de eerste plaats moeten leraren zo extra uren draaien en sommige leraren kunnen dat eenvoudigweg niet omdat ze die op hun rooster niet erbij krijgen, en daarnaast moeten ze die extra uren (áls het al lesuren zijn) ook nog eens extra betaald krijgen, en de vraag is of ze meer willen werken. In mijn ervaring zijn ze toch altijd wel gesteld op veel vrije tijd.

Ten tweede, toen de rest van 6 VWO in londen zat moesten we met z'n allen van 9 tot 12 in het studiehuis zitten om braaf onze uurtjes te draaien, puur en alleen omdat de we anders niet genoeg uren maakten op die dagen (de rest die in londen zat, was blijkbaar wel bezig met uren maken, want al hun uren zijn als lesuren meegeteld). Uiteindeljik zal het dus allemaal op niets uitdraaien en is dit gewoon een grote farce ( [fars] (<Fr) (de; -, -s) 2. klucht(spel; schijnvertoning; malle vertoning).

ANARCHIE ZEG IK JULLIE
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydo nov 22, 2007 1:12 pm

Dat is zeker waar. Maar die 80 uren is eigenlijk niet eens het probleem... Die 80 uren is een oplossing voor een probleem (althans dat denken ze, geen goede oplossing maar enfin, daar zijn we het allemaal over eens).

Het probleem is naar mijn idee het matige niveau van het middelbaar onderwijs. Jaar na jaar wordt er met de schep doorheen gegaan en zijn leraren niet meer bezig hun leerlingen iets bij te brengen waar ze iets aan hebben. Toen ikzelf op de middelbare school zat en ik hoorde deze praatjes vond ik het ook allemaal maar gezeik. Maar ik heb nu zelf gemerkt hoe vervelend het is als je totaal geen basis aan wiskunde hebt...
Ik heb ook gewoon Wi B1 gevolgd en voldoende afgesloten, maar het niveau daarvan ligt gewoon heel erg onder de maat als je gaat kijken naar de verwachtingen van een technische vervolgopleiding... ik heb dan wel vernomen dat dit bij wiskunde zo ongeveer het ergste is. maar een economische studie zal netzogoed dingen van je verwachten, en ik betwijfel ten zeerste of dee basis die je op een middelbare school krijgt zoveel beter is dan bijvoorbeeld wiskunde...

Ik blijf erbij dat het een poging is om er wat aan te doen en dat dit een goed punt is. Alleen jammer dat ze het totaal verkeerd aanpakken tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Twist_of_Faith

Twist_of_Faith


Aantal berichten : 261
Leeftijd : 34
Location : maastricht
Registration date : 18-09-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydo nov 22, 2007 1:28 pm

even tussen de discussie door.. wiskunde wordt dus NOG moeilijker... Shocked

het is nu al onbegrijpelijk

ik bedoel normaal waarschijnlijkheidspapier? integreren Rolling Eyes en het ergste van alles goniometrische functies... pale
Terug naar boven Ga naar beneden
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydo nov 22, 2007 4:54 pm

normaal waarschijnlijkheidspapier moeilijk? Shocked ... das echt 't makkelijkste van statistiek dat der te vinden is ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydo nov 22, 2007 9:35 pm

Naja aangezien ik nooit middelbaar onderwijs in Nederland heb genoten, kan ik moeilijk oordelen over de kwaliteit van het huidige systeem...

Wel kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het Nederlandsche onderwijs te maken heeft met een hoop ongemotiveerd uitschot en keetschoppers en een bende meelopers die aan een half woord genoeg hebben... Dat wat betreft de scholieren
...en dat schoolbesturen en politie zaken ook niet geregeld hebben...

Politie: Ik heb dat gedoe in Sittard half half mee gekregen. Daar was de straat ongeveer afgegrendeld met op elke hoek van het trottoir een wout. Nu snap ik ook dat het vangen van boeven moeilijker is dan het oppakken van scholieren die voor de poort van hun eigen school (die toch al deels verlaten was) rel staan te schoppen, maar dat is weer een andere kwestie.

Schoolbestuur: ik vind dat een schoolbestuur het zich ook best mag aantrekken dat scholieren dit soort dingen als spontane uitlaatklep gebruiken. Zinnige woorden heb ik in de media namelijk niet gelezen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er debiel gedaan wordt door zowat elke partij in deze kwestie... In plaats van jullie echter ook nog te vermoeien met mijn saaie politieke bespiegelingen, kunnen jullie beter de posts van rim lezen... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydo nov 22, 2007 11:51 pm

Ik vind het niet echt debiel, het wordt tijd dat er eens een degelijke oplossing komt voor de situatie. Ik zou nu namelijk nog pagina's door kunnen ratelen over de 2e fase en de vernieuwde 2e fase, maar dat zal ik jullie maar besparen flower
Terug naar boven Ga naar beneden
Bright_Eyes

Bright_Eyes


Aantal berichten : 580
Leeftijd : 34
Location : Berkelieër
Registration date : 11-09-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptyvr nov 23, 2007 12:35 am

Timo schreef:
normaal waarschijnlijkheidspapier moeilijk? Shocked
Sjah, ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar het klinkt héél Harry Potter Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptyvr nov 23, 2007 12:33 pm

geloof me... als er iets níét harry potter is, is 't wel normaal waarschijnlijkheidspapier (of lord of the rings, maar dat speelt nu even geen rol)
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptyvr nov 23, 2007 5:57 pm

Bright_Eyes schreef:
Sjah, ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar het klinkt héél Harry Potter Shocked
het niveau daalt.... Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptyvr nov 23, 2007 6:25 pm

Ja... 't heeft steeds minder met anarchie te maken eh
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi nov 27, 2007 3:32 pm

Voor degenen die het nog uberhaupt interesseert en niet alleen uit is op die paar uren die hij/zij niet in de schoolbanken hoeft te zitten tijdens het staken:

de 1040 uren-norm is lichtelijk versoepeld, ik heb geen zin om een bron op te gaan zoeken, maar het komt erop neer dat er 40 uren geschrapt worden, en jullie dus nog maar 1000 uur op school moeten zijn tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi nov 27, 2007 3:58 pm

huza!! zullen de toekomstige brugklassertjes blij mee zijn Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi nov 27, 2007 4:58 pm

misschien lijkt het niet echt veel op het eerste gezicht, maar toch.
concreet betekent het wel dat je dat uurtje uitval dat je hebt in de week, waar je normaal begeleide studie ofzo had, gewoon naar huis mag nu...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi nov 27, 2007 5:02 pm

misschien schrappen ze daarvoor de decaanlessen wel ofzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi dec 04, 2007 1:48 am

As die debiele noe geweun lekker door blieve protestere sjaffe ze dalik de leerplicht nog aaf... det zou pas anarchie zeen :p
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Emptydi dec 04, 2007 11:52 am

ja dat woor nog neet ens zon sjleg idee...

Hubbe die turkskes tenminste genog tied om get te voetballe.
Van det lere kump nix, want wirke goan ze toch neet.
det woor nog ens ein oplossing
Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Gesponsorde inhoud





ANARCHIE!!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: ANARCHIE!!!   ANARCHIE!!! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
ANARCHIE!!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Official Arkngthand Forum :: Algemeen :: Actualiteiten-
Ga naar: