Official Arkngthand Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Openbaring: een wereld zonder metal

Ga naar beneden 
+13
The_Trooper
Vengnaof
Red Terror
bart
Ruud
scotland the brave
Bright_Eyes
Nick
Timo
Allright motherfuckers
Martijn
Twist_of_Faith
King in the North
17 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo nov 22, 2007 1:27 pm

Over metaal hebben we al redelijk wat gediscussieerd hiero, maar welke muziek die buiten het metal-genre valt luistert men zoal?

ikzelf luister de laatste tijd bijna helemaal geen metal meer eigenlijk.
De laatste 2 weken leef ik zowat op een dieet van:

Openbaring: een wereld zonder metal Anathema_a_natural_disaster__big

en

Openbaring: een wereld zonder metal Anathema_fineday

geleefd

Vooral veel prog/rock avantgarde shit dus.
dingen als de nieuwere Anathema, Blackfield, nieuwe Ulver komen bijna niet uit mijn playlist...

af en toe eens een portie porcupine tree, winds, dat mag misschien nog wel als metal betiteld worden.

maar ook wel wat singer/songwriter en pop-achtige dingen
Maria Mena is bijvoorbeeld echt wel ok.

nog meer mensen met zulke zorgwekkende trekjes of ben ik de enige?


Laatst aangepast door op do nov 22, 2007 3:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Twist_of_Faith

Twist_of_Faith


Aantal berichten : 261
Leeftijd : 34
Location : maastricht
Registration date : 18-09-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo nov 22, 2007 1:33 pm

nee echt niet.. buiten metal en punk ben ik groot fan van amy winehouse, maar ik luister ook veel nirvana, dropkick murphy's floggin molly en dat soort shizzle

al moet ik zeggen dat de laatste tijd erg veel killswitch engage in mn playlist staat..
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo nov 22, 2007 3:28 pm

ojja daar zeg je wat. Daar heb ik dus nog nooit naar geluisterd eigenlijk...
nja omdat het niet anders kan maar eens ff wat downloaden...*schaam schaam...
maar als ik dat niet doe kan ik mijn wacken kaartje dit jaar dus echt niet betalen tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo nov 22, 2007 5:10 pm

ik luister de laatste tijd erg veel blues, stevie ray vaughan, correy stevens, gary moore, ad vanderveen, dat soort gasten.

en folk/keltische muziek vind ik erg goed te waarderen, denk aan enya, blackmore's night..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo nov 22, 2007 9:56 pm

Luister de laatste tijd niet heel veel metal...

Wel heel veel breakcore en aanverwanten(Shitmat, Bong-ra, Venetian Snares, Enduser, Jason Forrest, DJ Scotch Egg, Sickboy, The Teknoist, Phantomsmasher, Ladyscraper, Drumcorps/Aaron Spectre)

en wat experimentele fusion (zoals Black Engine en Genghis Tron)

Het zal jullie waarschijnlijk heel hard jeuken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptyvr nov 23, 2007 12:06 am

Ja nogal.. 't helpt zelfs niet als k achter mn oren krab. Maar k ken ze allemaal stuk voor stuk niet.

Ik luister laatste tijd vooral oude rock, pop, country (Johnny Cash... wat een held), blues en Jazz (Watermelon Man van Herbie Hancock... echt een aanrader). Metal is zeker aanwezig, maar over 't algemeen minder dan die andere kraam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydi dec 04, 2007 2:55 am

Enkele linkjes voor Timo ( en mogelijk andere (nieuwsgierige) (niet)geďnteresseerden:

Venetian Snares

Bong-Ra

Shitmat

Genghis Tron => lijkt al weer wat meer op metal en ik snap dan ook niet dat deze band niet wereldberoemd is.... GENIAAL

Met dit soort stront breng ik mijn dagen dus door...
Naja zo heeft ieder zen afwijking... *denkt terug aan een link van Timo die ik eigenlijk snel weer wil vergeten*
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Nick
Bandmember
Nick


Aantal berichten : 1137
Leeftijd : 35
Location : Echt
Registration date : 05-12-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptywo dec 05, 2007 11:17 pm

de laatste tijd leeft de metal toch weer heel hard op bij mij.
(@rim A Fine Day to Exit is echt een machtig schijfke nietwaar?)

buiten metal luister ik in feite echt alles wat in mijn oren goed klinkt met natuurlijk heel veel oude hardrock:
- Blue Oyster Cult
- Genesis
- Bruce Springsteen
- Bon Jovi
om maar een aantal te noemen.

en in de afgelopen tijd heb ik me ook verdiept in het genre van de electronische muziek, veel Drum & Bass zoals; Pendulum, Subfocus, Current Value en Black Sun Empire ook psytrance alá Astral Projection vind ik kicke.

verder ben ik een fan van muziek uit de jaren 80 en ook 90. niet alleen metal en rock maar ook nummers zoals Bittersweet Symphony van The Verve, en Torn van Natalie Imbruglia geven bij mij een groot gevoel van nostalgie.

ik kan me zelfs uitstekend vermaken met muziek van de Amiga computer (vooral de spellen dan) dit was de eerste spellencomputer waarmee ik in aanraking ben gekomen in mijn zeer jonge jaren. en het zal je misschien verbazen maar de muziek van die spellen is echt master! veel synthesizer en bass met een lekkere 80's epic feeling.
hier een voorbeeld van mijn favoriete "amiga" nummer:
LOTUS TURBO CHALLENGE 2
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/deathfromabove_
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptywo dec 05, 2007 11:51 pm

Ik moet me toch aansluiten bij het Thorn van miss Imbruglia. Ik heb normaal niet zo veel op met die muziek, maar dat vind ik toch echt een mooi nummer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 12:32 am

wat nou niet veel op met die muziek? die hele cd is best te pruimen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Twist_of_Faith

Twist_of_Faith


Aantal berichten : 261
Leeftijd : 34
Location : maastricht
Registration date : 18-09-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 1:01 am

jongens ik had serieus niet verwacht dat jullie nathalie imbruglia zouden kunnen verdragen ( om nog maar te zwijgen van maria mena)

en ik dacht nog wel dat ik vrij was van vooroordelen Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 1:10 am

dat is opzich nog best een topic waard...
niemand is vrij van vooroordelen dacht ik zo. vanaf het moment dat je bewust leeft is het eigenlijk al bekeken met die o zo heerlijke onschuldigheid,

maargoed dat is voor een andere keer denk ik. (bij voorkeur rond een uur of 5 op een uitgezakt feestje)

ontopic:

racoon, ook leuk! lang niet geluisterd, maar wel gewoon ruig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Twist_of_Faith

Twist_of_Faith


Aantal berichten : 261
Leeftijd : 34
Location : maastricht
Registration date : 18-09-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 1:14 am

ach ik ben ooit nog eens fan geweest van di-rect

en laatst haalde ik in een nostalgische bui zo'n ouwe cd tevoorschijn en toen ik het luisterde (en blijkbaar nog steeds teksten van buiten ken Question ) begreep ik ook wel wer wat ik er ooit in zag..

en racoon is ook best redelijk ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Bright_Eyes

Bright_Eyes


Aantal berichten : 580
Leeftijd : 34
Location : Berkelieër
Registration date : 11-09-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 1:47 am

Martijn schreef:
Ik moet me toch aansluiten bij het Thorn van miss Imbruglia. Ik heb normaal niet zo veel op met die muziek, maar dat vind ik toch echt een mooi nummer.
Dat komt natuurlijk door mijn bloedmooie uitvoering toen tijdens muziek S.E.. Martijn, ik ben ontroerd Crying or Very sad ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 3:14 pm

was het sarcastisch bedoelt, want ik meende het tongue , maar nee, Maria Mena is echt kut Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
scotland the brave

scotland the brave


Aantal berichten : 57
Leeftijd : 32
Location : 't hingen
Registration date : 06-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 5:41 pm

ik ben de laatste tijd wel wat meer naar dingen zoals blues, blues rock en classic rock aant luistere, maar metal is nog steeds numero uno voor mij Very Happy


Laatst aangepast door op vr dec 07, 2007 11:25 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Nick
Bandmember
Nick


Aantal berichten : 1137
Leeftijd : 35
Location : Echt
Registration date : 05-12-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 11:08 pm

enkele 'pop' liedjes die ik mijn afgelopen stage op de tv ben tegengekomen die nog best goed vind eigenlijk:


Calvin Harris - Acceptable in the 80's
gewoon omdat het een kutmelig nummer is tongue

Infernal - I won't be crying
wtf Nick en chickmuziek? soms wel Laughing ik vond dit gewoon een aanstekelijk nummer, lekker ding ook tongue

Daft Punk - Harder Better Faster Stronger (Alive 2007)
gewoon vette remix! maar Daft Punk is altijd al geniale Electro geweest Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/deathfromabove_
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydo dec 06, 2007 11:31 pm

Daft Punk is idd echt vette boel Robot Rock is zo'n vet nummer van die knakkers he...cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptyma dec 10, 2007 3:07 pm

We kennen natuurlijk allemaal het nummer Shiny Happy People van REM (wat overigens ook en de categorie non-metal thuishoort)

dit is de alternatieve versie van dat nummer:
https://www.youtube.com/watch?v=zkHM8xG6i8o
ik vond hem geweldig! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydi dec 11, 2007 3:19 pm

Shiny Happy People is gay... serieus, hoeveel respect ik ook voor REM heb (New Orleans Instrumental, Man on the Moon en Losing my Religion zijn echt té vet) dit nummer is echt gay.

@Simon: Heb ze es uitgecheckt.. Venetian Snares klinkt wel behoorlijk vet... beetje wazig, maar das op zich wel leip.
Terug naar boven Ga naar beneden
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydi dec 11, 2007 3:40 pm

En de res vonsje kroam ofwat...?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydi dec 11, 2007 4:18 pm

Timo schreef:
Shiny Happy People is gay...
ich zoe het neet gay wille numme....en de sesamstraatversie is geweun vet tongue neet zo zeer vanwaege de meziek, dit nummer vinj ich auch neet eg geweldig, maar het is geweun grappig
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Timo

Timo


Aantal berichten : 526
Leeftijd : 34
Registration date : 27-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptydi dec 11, 2007 6:24 pm

Allright motherfuckers schreef:
En de res vonsje kroam ofwat...?
Nea... 't meiste woor nog weaziger dan venetian snares, mer Genghis Tron is ouch zeker oké, ma det liekt toch get mier op metal dan de rest. Shitmat is geweun gaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud
Bandmember
Ruud


Aantal berichten : 49
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 08-08-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptyvr dec 14, 2007 8:37 pm

Ik heb hier de nieuwe cd van de eagles liggen, long road out of eden. Ik moet zeggen ik had 't echt niet gedacht maar het is echt een te gekke plaat. De eerste Cd vind ik nog een beetje teveel van dat gezwijmel, maar de 2e cd is echt knallen (voor hun doen dan)
Joe walsh heeft zich ook echt flink uitgelaten met gitaarsolo's. De solo van hotel California vind ik nog altijd een van de beste gitaarsolo's ooit, maar deze komen dicht in de buurt.
Effe Checken die plaat!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Bright_Eyes

Bright_Eyes


Aantal berichten : 580
Leeftijd : 34
Location : Berkelieër
Registration date : 11-09-07

Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Emptyza dec 15, 2007 6:12 pm

Pap heeft 'm voor zn verjaardag gekregen. Toch maar es luisteren dan ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Openbaring: een wereld zonder metal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Openbaring: een wereld zonder metal   Openbaring: een wereld zonder metal Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Openbaring: een wereld zonder metal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wereld nieuws: Steven Seagal
» Vrouwen eenzaam zonder mobieltje
» 12 en 13 september: metal fiesta
» Hatefull bike black metal
» Metal Female Voices Fest 2007

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Official Arkngthand Forum :: Muziek :: Muziek algemeen-
Ga naar: