Official Arkngthand Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gitaren en versterkers

Ga naar beneden 
+12
Allright motherfuckers
Dave
The_Trooper
Bright_Eyes
Children
Ruud
Martijn
Scouting-dude
bart
morgulsblade
rene
King in the North
16 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyma jul 30, 2007 9:26 am

Aangezien ikzelf ook wat snaren probeer te raken af en toe, een heus gitaartopic!
Show je eigen gear of klets over je aankomende speeltjes

Momenteel ben ik aan het sparen voor deze baby:

Gitaren en versterkers Invader_engl_150w

4 apparte gain channels met afzonderlijke 3 stage EQ
2 verschillende voicings op elk kanaal
6 EL34 tubes

en echt te veel andere features

ik twijfel wel nog altijd sterk of ik de 100 of de 150 watt versie aan ga schaffen
de 150 watter zal er in bandsituatie wel perfect uitknallen, maar ik kan me niet voorstellen dat de 100 watter dat niet doet.
In de lagere volumes zal de 100 watter toch wat directer zijn lijkt mij..qua tone zijn er ook wel verschillen aanwezig, maar dat is echt marginaal heb ik het idee.

Als je ze eens naast elkaar zou kunnen testen zou dat wel fijn zijn. Iemand ervaring met deze amp?
Of weet iemand misschien een plek waar ze zowel de 100 als de 150 watt uitvoering hebben staan om uit te proberen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptydo aug 09, 2007 12:02 pm

heb net een nieuwe gitaar gekocht :
Gitaren en versterkers Fender10
ben er zeker tevreden mee
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptydo aug 09, 2007 5:05 pm

In de regio Echt worden wel veel Fenders aangeschaft he...
Erg verdacht allemaal Cool

kuch* Fender taking over the world with their super evil undercover compagnion Hub Bush kuch*

mooi gitaartje iig Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptydo aug 09, 2007 8:58 pm

danke , ja fender loopt goed hier maarja ze zijn ook zoooo mooi en spelen fantastisch en als je prijzen vergelijkt met o.a Gibson's tja dat is toch wel aardig verschil he..

ps. doen de emoticons het nog niet of ligt het aan mijn pc
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyvr aug 10, 2007 10:22 am

Hmmm... Fenders spelen fantastisch?
op een fender moet je toch juist net ietjse harder werken om mooie toon te krijgen vind ik.
mja dat is uiteraard ook een beetje wat je gewend bent.
ik speel nu zelf al een hele tijd op een LTD mh 400 nt

Gitaren en versterkers ESP-MH-400-NT-See-Thru-Black_1

En ik moet echt zeggen dat deze gitaar me totaal verrast heeft.
Wat een monster qua geluid en hij speelt zo ligt als een veertje, heel even wennen in het begin maar nu is het echt heerlijk. De EMG elementen bevallen echt heel goed,
zelfs door de meest crappy versterker klinkt dat al best aardig. Maar toch ga ik eens rondsnuffelen voor een gitaar met passieve pick-ups als ik over een tijdje mijn nieuwe amp heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
morgulsblade

morgulsblade


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Gitaaren en vesterkers   Gitaren en versterkers Emptyvr aug 10, 2007 12:01 pm

Dat is een vette guitar zeg.

Ik speel zelf op een Fender Squire Stratocaster (Crafted In China).
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyvr aug 10, 2007 2:20 pm

nog een hele mooie gitaar , niet heel erg bekend merk ook niet maar toch:
Gitaren en versterkers Duesen10

een dusenberg 49-er solid body
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
morgulsblade

morgulsblade


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyza aug 11, 2007 2:51 pm

Die guitar ziet er best wel mooi uit zeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart
Bandmember
bart


Aantal berichten : 104
Leeftijd : 36
Location : Sittard
Registration date : 08-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyza aug 11, 2007 5:54 pm

Op dit moment speel ik een Gibson Voodoo V:
Gitaren en versterkers Dsvv

Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe gitaar. Ik sta nog open voor alles maar waarschijnlijk wordt het een ESP. Deze misschien:
Gitaren en versterkers EclipseII_vtb
Alleen dan met Original Floyd Rose tremolo en metaalkleurig afgewerkt. Voor de rest lijkt ie op deze gitaar.
Of misschien nog een V, maar dan iets anders. 24 fretten en een USA Kahler Tremolo (weet iemand hier iets over?), en punten in plaats van de rondingen bij de Gibson.
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyza aug 11, 2007 6:11 pm

misschien de nieuwe ibanez x-series, 24 frets, tremolo o.a. in flying V vorm:
ibanez VBT700 (wit of zwart)
ibanez XPT700
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyza aug 11, 2007 6:49 pm

affraid
kwijl kwijl kwijl bij die ESP eclipse....wat een heerlijke gitaar is dat
alleen zou ik em zoals ik al zei echt zonder floyd rose nemen. Alleen maar gedoe en ontstemt 10 keer zo snel.
bah bah ik kan dat ding niet aanzien zo.... must have, must have
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyza aug 11, 2007 10:29 pm

iemand goede aanraders/suggesties voor fijne beginner versterkers tussen 200-400 euro

of heeft iemand ervaring met de volgende:
fender FM 212 R 100 watt, 2*12 speakers, 3 kanalen laagste prijs gevonde tot nu toe 295 euro

Fender FM 65 DSP 65 watt, 1*12 speaker, 2 kanalen laagste prijs 298

marshall mg 50 DFX 50 watt, 1*12 speaker, 2 kanalen laagste prijs 288

VOX AD 50 VT 50 watt 1*12 speaker ( of voor 30 euro meer 2 * 12 speakers) 2 kanalen laagste prijs 390
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyzo aug 12, 2007 2:58 am

ik denk dat het heel erg ligt wat je wil he...

Ik heb zelf wel redelijk vaak op die Fender FM 65 gespeeld met een squire ervoor.
dus wel een beetje vergelijkbaar met jouw gitaar. Voor die prijs een hele aardige versterker inderdaad. Ik denk alleen dat de FM 212 R je net wat meer geeft voor dat geld. Ik heb er zelf nooit op gespeeld, maar 2 verschillende drive kanalen zal je toch meer mogelijkheden geven, en die mid-contour switch zal ook wel veel diversiteit aan je geluid toevoegen lijkt me, en ja de clean kanalen zullen wel niet al te veel van elkaar verschillen he.. tis en blijft een fender, zit wel goed dan.

Ook deze heeft de contour switch waarmee je het mid eruit kunt knallen of juist de middle frequenties kunt boosten. Jammergenoeg wel maar 1 gain kanaal. Deze marshall geeft je wel de mogelijkheid om wat te experimenteren met de ingebouwde effecten. Altijd leuk en handig om erachter te komen wat jij graag wil als je daar nog naar op zoek bent. In vergelijking met de fenders zal deze meer scheur hebben... daar is het tenslotte een marshall voor he

Die vox is ongetwijfeld de betere versterker uit dit rijtje...
Door de buizen geeft die een veel warmere klank dan de andere 3 uit het rijtje
maarja dat zie je dan ook gelijk terug in de prijs. Zelf zou ik denk ik voor de vox gaan. Deze heeft ook een iets meer vintage feel en sound, en met die stratocaster zul ja daar toch ook wel een beetje naar op zoek zijn lijkt mij...

Nja het zal zeker ook een kwestie van smaak blijven, maar ik denk dat je als beginnersversterker niet gelijk die vox hoeft te nemen. Die andere zijn ook prima versterkers en daar kun je de eerste jaartes absoluut mee vooruit. als je na een tijdje echt weet wat voor een muziek jij wil spelen en welk geluid daarbij hoort, kun je altijd nog een wat duurdere buizenamp aanschaffen..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyma aug 13, 2007 10:50 am

waw bedankt voor de informatie, een vriend van mij gaat binnekort naar een wat grotere gitaar winkel even vragen of ik met hem mee kan dat zal ik ze daar allen even proberen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
Scouting-dude

Scouting-dude


Aantal berichten : 6
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyma aug 13, 2007 2:45 pm

Ik zal het maar meteen zeggen: ik heb de balle verstand van gitaren maar die ESP eclipse is best wel hendig vet!
Terug naar boven Ga naar beneden
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyma aug 13, 2007 6:51 pm

uhm vraagje weet iemand van de gitaristen onder ons of het analoge chorus pedaal van electro-harmonix the small clone goed? heb waat geluids fragmente geluisterd en vond het zeker neit verkeerd klinken. De prijs verschilde tussen 80-120 euro heeft er iemand ervaring met dit merk of misschien zelfs wel dit pedaal. de geluidsfragmenten vind je o.a. op www.youtube.com of de site van het merk www.electro-harmonix.com
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyvr aug 17, 2007 6:36 pm

rene schreef:
iemand goede aanraders/suggesties voor fijne beginner versterkers tussen 200-400 euro

of heeft iemand ervaring met de volgende:
fender FM 212 R 100 watt, 2*12 speakers, 3 kanalen laagste prijs gevonde tot nu toe 295 euro

Fender FM 65 DSP 65 watt, 1*12 speaker, 2 kanalen laagste prijs 298

marshall mg 50 DFX 50 watt, 1*12 speaker, 2 kanalen laagste prijs 288

VOX AD 50 VT 50 watt 1*12 speaker ( of voor 30 euro meer 2 * 12 speakers) 2 kanalen laagste prijs 390


Ik heb zelf de FM 212 R amp. Een erg fijne bak moet ik zeggen. Heb hem...2 jaar geleden al voor €400 gekocht...dus ik denk dat je een mooie prijs heb gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyza aug 18, 2007 5:44 pm

rene schreef:
uhm vraagje weet iemand van de gitaristen onder ons of het analoge chorus pedaal van electro-harmonix the small clone goed?

Zelf nooit op gespeeld, maar in vergelijking met andere chorus-effecten in zijn prijsklasse is dit zeker een goede koop. Hij klinkt warmer dan de boss varianten en is handig in het gebruik.

Ow en ik weet niet of je erop zit te wachten, Kurt Cobain gebruikte dit ding vroeger.. dus als je van die typische grunge sound houdt, is dit wel een aanrader lijkt me.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyzo aug 19, 2007 11:03 pm

morgen naar keulen daar ligt zon mega gitaarwinkel daar mag je gewoon elke gitaar oppakken tot 3000 euro en je in een testcabine zitten met 10 buizen versterkers dus dat wordt leuk
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
morgulsblade

morgulsblade


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyma aug 20, 2007 12:49 pm

Daat is echt Vet

Moet je de versterker maar niet op hoogste volume zitten anders ben je best wel doof Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
bart
Bandmember
bart


Aantal berichten : 104
Leeftijd : 36
Location : Sittard
Registration date : 08-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptydi sep 04, 2007 2:22 pm

Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een versterker en een nieuwe gitaar.
In principe is een nieuwe/extra gitaar wel chill zodat ik een reserve heb als er een keer een snaar kapot gaat en natuurlijk zijn alle gitaren anders en is het sowieso altijd cool om nog een keer een nieuwe te hebben. Daarbij is de gitaar die ik op het oog heb redelijk anders dan mijn huidige, wat weer nieuwe mogelijkheden geeft (o.a. een original floyd rose tremolo, maar ik heb er nog nooit op gespeeld dus ik weet nog niet of ik zoiets erop wil hebben).
Een nieuwe versterker is ook nooit weg, aangezien ik nu een Fender Performer heb die op zich wel wat vermogen levert maar niet het echte werk is (en met het echte werk doel ik al snel op zo'n meubelstuk). Mijn huidige is hybride, dus op gegeven moment als je hard genoeg speelt komen de buizen om de hoek kijken. Maar het is volgens mij niet alleen maar buizen. Dus een echte versterker staat zeker ook op mijn verlanglijstje.
Iemand suggesties/ideeen/commentaar. Ik denk dat ik sowieso eens ga kijken bij musicstore in duitsland zodat ik de gitaar/versterker eens heb gezien en er eens op heb gespeeld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptywo sep 05, 2007 7:12 pm

persoonlijk vind ik floyd rose echt niet fijn spelen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Ruud
Bandmember
Ruud


Aantal berichten : 49
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 08-08-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyvr sep 07, 2007 8:32 pm

Der zit in die fender performer inderdaad 1 buis op de pre-amp. Ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt die buis ook alleen maar op het overdrive/distortion kanaal. (is tenminste bij mijn valvstate zo)
En zoals martijn ook al zei is floyd rose best vervelend. Je kunt er best leuke dingen mee doen a la steve vai ofzo, maar het omstemmen en uberhaupt goed gestemd krijgen is echt een hels karwei. (in mijn ervaring dan)

Trouwens ik ga me waarschijnlijk morgen een Fender Pro Tube Twin Amp kopen.
8 (!!!!) pre-amp tubes en 4(!!!!) eindtrap buizen, en 2 * 12" jensen speakers.
Het ding weegt alleen best veel (zo'n 50 kg)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptyvr sep 07, 2007 9:28 pm

Ow vet vet vet!!!

ik heb daar woensdag bij de repetitie van chain of dogs even over gespeeld.
Die staat daar gewoon in de repetitieruimte... kan iedereen gebruiken cheers
Maar dat klinkt wel ff heerlijk hey! Alleen 50 kilo zeg...
ik ben ook maar van dat idee van die 4x12 afgestapt. die zou ook 50 kilo wegen...
ik haal me lekker een 2x12 en dan kan ik er altijd nog wel eentje bij halen als het echt zou moeten!

Booh maar met die t-rex dingen en die nieuwe chorus, en strat....pfff ik wordt gek geloof ik Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Children

Children


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 32
Location : Zitterd
Registration date : 18-09-07

Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Emptydi sep 18, 2007 3:55 pm

Ik was van plan om electrische gitaar lessen te nemen, hebben jullie misschien ideetjes voor een goeie beginners gitaar?

Ik zat te denken niet te duur maar toch wel wat kwaliteit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gitaren en versterkers Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gitaren en versterkers
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Official Arkngthand Forum :: Muziek :: Muziek algemeen-
Ga naar: