Official Arkngthand Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Gitaren en versterkers

Ga naar beneden 
+12
Allright motherfuckers
Dave
The_Trooper
Bright_Eyes
Children
Ruud
Martijn
Scouting-dude
bart
morgulsblade
rene
King in the North
16 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi sep 18, 2007 4:10 pm

Kun je het beste gewoon even voor naar een gitaarwinkel gaan.
Hub Busch in Echt heeft vast nog wel starterssetjes staan, dan heb je voor een hele schappelijke prijs een gitaar, versterker, kabel, gitaarband, tas en stemapparaatje.
Dat is voor iemand die wil beginnen met gitaarspelen perfect.
En die geeft trouwens ook lessen, dus gewoon daar eens gaan informeren zou ik zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Bright_Eyes

Bright_Eyes


Aantal berichten : 580
Leeftijd : 34
Location : Berkelieër
Registration date : 11-09-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi sep 18, 2007 4:37 pm

Children schreef:
Ik was van plan om electrische gitaar lessen te nemen, hebben jullie misschien ideetjes voor een goeie beginners gitaar?

Ik zat te denken niet te duur maar toch wel wat kwaliteit.
Nu je t zegt, volgens mij (weet even niet zeker) heeft Martijn zn oude fender nog staan... Vraag hem eens Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
morgulsblade

morgulsblade


Aantal berichten : 249
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptywo sep 19, 2007 9:58 pm

ik speel ook nog niet zo lang elektrische gitaar, ik speel op een fender squier stratocaster.
Ik weet niet precies wat hij kost. maar ik vind hem wel goed klinken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo sep 20, 2007 11:50 am

Even voor de duidelijkheid, voor er mensen over mijn Fender bezig gaan zijn: Ik heb geen Fender. Het is een Ibanez...en die wil ik inderdaad wel verkopen als iemand interesse ervoor heeft.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Children

Children


Aantal berichten : 127
Leeftijd : 32
Location : Zitterd
Registration date : 18-09-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo sep 20, 2007 4:07 pm

Hoeveel vraag je ervoor?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud
Bandmember
Ruud


Aantal berichten : 49
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 08-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo sep 20, 2007 5:01 pm

bart schreef:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een versterker en een nieuwe gitaar.
In principe is een nieuwe/extra gitaar wel chill zodat ik een reserve heb als er een keer een snaar kapot gaat en natuurlijk zijn alle gitaren anders en is het sowieso altijd cool om nog een keer een nieuwe te hebben. Daarbij is de gitaar die ik op het oog heb redelijk anders dan mijn huidige, wat weer nieuwe mogelijkheden geeft (o.a. een original floyd rose tremolo, maar ik heb er nog nooit op gespeeld dus ik weet nog niet of ik zoiets erop wil hebben).
Een nieuwe versterker is ook nooit weg, aangezien ik nu een Fender Performer heb die op zich wel wat vermogen levert maar niet het echte werk is (en met het echte werk doel ik al snel op zo'n meubelstuk). Mijn huidige is hybride, dus op gegeven moment als je hard genoeg speelt komen de buizen om de hoek kijken. Maar het is volgens mij niet alleen maar buizen. Dus een echte versterker staat zeker ook op mijn verlanglijstje.
Iemand suggesties/ideeen/commentaar. Ik denk dat ik sowieso eens ga kijken bij musicstore in duitsland zodat ik de gitaar/versterker eens heb gezien en er eens op heb gespeeld.

Een Marshall amp is trouwens dé combinatie met Gibson. Net zoals een Fender gitaar goed samen gaat met een euuh... Fender amp. Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo sep 20, 2007 11:52 pm

jah als beginner gitaar is een squier strat wel heel chill, niet duur maar toch een redelijk goede sound. De meeste liggen ook fijn in de hand en dat is om te beginnen wel zo fijn. Ze zijn meestal alleen een beetje zwaar (tenzij mijn broer zijn oude squier met lood heeft volgepropt en die daarom zo zwaar is).
Ik heb het meestal niet zo op die starterssetjes.. die gitaren zijn meestal enorm slecht en hebben meestal nogal veel ruis en kraken wat.
Mocht Martijn zijn Ibanez voor een fijn prijsje wegdoen dan zou ik daar wel voor gaan Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptyvr sep 21, 2007 6:55 pm

Children schreef:
Hoeveel vraag je ervoor?

Ik was van plan om hem voor €225,- weg te doen.
Er mist 1 schroefje van een element en het knopje van de schakelaar is foetsie...dus geen mankementen die veel moeite kosten om te verhelpen.

Als je er nog iets over kwijt wil, of wilt onderhandelen stuur je maar een pm ofzo, dan gaat het niet ten koste van dit toppic Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
rene

rene


Aantal berichten : 54
Leeftijd : 31
Location : Echt
Registration date : 07-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptyzo okt 07, 2007 6:13 pm

heeft of kent iemand iemand die een goed koop bas gitaartje te koop heeft
( bij voorkeur een squier) speel zelf gitaar maar zou graag er een bas bij willen hebbe
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.last.fm/user/rene_rock/
Dave

Dave


Aantal berichten : 379
Leeftijd : 46
Location : Maasbracht
Registration date : 29-11-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptywo dec 19, 2007 10:09 pm

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar te gaan kopen, mijn oude is aan vervanging toe hehehe.
Het liefst weer een Fender , heb trouwens ook al een leuke Marshall versterker zien staan.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi jan 15, 2008 5:43 pm

Ok, ff iets anders, mengpanneeltjes!

ik kreeg van onze Maurice de tip om misschien een klein mengpanneeltje te nemen, zodat ik mijn keyboard zelf ook wat kan afstellen. De Tapco Mix50 (of de 60, lijkt mij zelf beter) werd mij aangeraden. Nu ben ik vandaag ff bij Hub langsgeweest, en die zei dat dat dus echt nix voorstelde. Dat ik beter iets van Yamaha of Korg(aangezien het voornamelijk voor mijn Korg is) kon nemen. Maar die dingen zijn dus peperduur.
Heeft iemand daar enig verstand van?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi jan 15, 2008 6:19 pm

www.marktplaats.nl cheers Veur alle muzikanten mit een budget...

Mengpanelen en go, zal vast een hele boel te venje zeen, maar aangeziens doe toch maar 1 kanaal zals gebroeke num ig aan is zo'n dj mixertje miss al genog...

Wat doa fatsoenlijk spul van is en wat neet, hub ig gein idee van...

En de hubs mein ig ouch van die equalizer stompbox... idee denger... is miss onnog een optie... zitse neet te prutse mit overbodige kanale...
zum beispiel: Klikkerdeklik
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Nick
Bandmember
Nick


Aantal berichten : 1137
Leeftijd : 35
Location : Echt
Registration date : 05-12-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi jan 15, 2008 7:23 pm

Martijn schreef:
Ok, ff iets anders, mengpanneeltjes!

ik kreeg van onze Maurice de tip om misschien een klein mengpanneeltje te nemen, zodat ik mijn keyboard zelf ook wat kan afstellen. De Tapco Mix50 (of de 60, lijkt mij zelf beter) werd mij aangeraden. Nu ben ik vandaag ff bij Hub langsgeweest, en die zei dat dat dus echt nix voorstelde. Dat ik beter iets van Yamaha of Korg(aangezien het voornamelijk voor mijn Korg is) kon nemen. Maar die dingen zijn dus peperduur.
Heeft iemand daar enig verstand van?

niet om het een of ander maar Hub wil al wel eens vaker de 'betere' aka duurdere dingen aansmeren. Yamaha of Korg zijn bekende merken goed maar in mijn opinie kun je als je toch begint (te experimenteren dan nog) met mengpanelen voor je keyboard, toch maar eerst iets goedkopers nemen. enige waar ik op zou letten is dat het een beetje duurzaam uitziet. die plastic kastjes van 3 bij 3 centimeter heb ik nooit vertrouwd =p
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/deathfromabove_
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptywo jan 16, 2008 12:36 am

Allright motherfuckers schreef:
www.marktplaats.nl cheers Veur alle muzikanten mit een budget...

Mengpanelen en go, zal vast een hele boel te venje zeen, maar aangeziens doe toch maar 1 kanaal zals gebroeke num ig aan is zo'n dj mixertje miss al genog...
nou simon..eigelijk mot ich 2 stereokanale höbbe Wink

mja, ich zal èns rondjkieke
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Allright motherfuckers

Allright motherfuckers


Aantal berichten : 653
Leeftijd : 114
Registration date : 12-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptywo jan 16, 2008 12:41 am

hmm naja det geit ouch mit zo'n dj setje... det is namelijk 2 kanaals allemoale...

Dea EQ is niks???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.myspace.com/scheurbuik
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptywo jan 16, 2008 12:45 pm

liek mich neet eg Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Red Terror

Red Terror


Aantal berichten : 424
Leeftijd : 35
Location : Susteren
Registration date : 10-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptywo jan 16, 2008 10:51 pm

ich hub mich un gitaar gekocht Very Happy,

dhr Busch haj nog van die starterspakketjes ligge veur 160 eur!
Squier stratocaster + versterkertje van 10 W
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo jan 17, 2008 3:13 pm

Heuy vette shit!!! cheers

Eg probere op les te goan esse ein uurke oppe weak vrie kens make, ig sjloan mig edere daag veur et sjloape eine keer flink hel veur de kop in, omdet ig nog ummer neet op les bun gegange...

eg woar... tongue
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Red Terror

Red Terror


Aantal berichten : 424
Leeftijd : 35
Location : Susteren
Registration date : 10-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo jan 17, 2008 5:12 pm

Nou, ich hub diene road mer opgevolgd, ich goan op les.

Noe roadtj ger nooit weam miene leraar is : Ruud Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Martijn

Martijn


Aantal berichten : 700
Leeftijd : 33
Location : Echt
Registration date : 13-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo jan 17, 2008 5:45 pm

waha, vette shit! ich wens dich veul succes Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo jan 17, 2008 6:49 pm

of Ruud natuurlijk Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydo jan 17, 2008 10:14 pm

The_Trooper schreef:
of Ruud natuurlijk Wink

lol!


oah es ig zo heur wie sjnel det die leerlinge van ruud veuroet goan den kump det helemoal good.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
The_Trooper

The_Trooper


Aantal berichten : 1560
Leeftijd : 32
Location : Susteren
Registration date : 18-09-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptyvr jan 18, 2008 1:52 am

hmm den moosj ich ouch mer es ein les van ruud numme..
Terug naar boven Ga naar beneden
King in the North
Bandmember
King in the North


Aantal berichten : 1111
Leeftijd : 37
Location : Susteren
Registration date : 28-07-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi feb 19, 2008 3:20 am

Aangezien ik een eeuwige zeur ben ben ik weer eens niet tevreden met mijn gear op dit moment.

Volgende baby... ik ben nog altijd aan het twijfelen over de esp/ltd of misschien toch een bo-el... Erg verchillend, i know, maar een ltd is zo heerlijk om te spelen, en ik weet niet of ik daar wel op wil inleveren..Kwa speelbaarheid ben ik er bijna zeker van dat ik niet meer naar een ander merk wil. PRS, Gibson, Ibanez, Jackson... kwa speelbaarheid gaan ze voor mij allemaal niet boven een esp/ltd. Maar dan komt het 2e punt...

Ik ben erg te spreken over de EMG's, maar er zit natuurlijk ook een keerzijde aan actieve pickups. Toch een stuk minder karakter en vaak ook een beetje vervelende trebles.
Daarom was ik aan het denken om toch een keer een echte ESP te halen en misschien eens andere elementen in mijn huidige gitaar te zetten. Ik wil toch wel eens graag wat experimenteren met wat passieve pups. Heb een paar Dimarzio's gezien die ik wel eens zou willen proberen. Op zich best het proberen waard. Als je een beetje zoekt heb je voor 80 euro een nieuwe pickup.

Er zijn eigenlijk 2 modellen die me erg aanspreken:

Gitaren en versterkers - Pagina 2 41P53FRPHRL._AA280_

Think of the Super 3™ as a Super Distortion® with more mid-range grind and chopped treble. If you play your amp with scooped mids and intense overdrive, this is your pickup. The Super 3™'s smooth highs allow you to turn up your amp's treble and presence without fear of thinning out your sound, and the crunchy mids ensure you won't get lost in the mix. It's also a great pickup to use with distortion pedals--it drives them hard and allows full use of their tone controls.

Recommended For: The Super 3™ is primarily a bridge position pickup. Specifically designed for solid-bodies; hollow and semi-hollow guitars can be hard to control with warm, high output pickups.

Tech Talk: The Super 3™ has been getting the reputation for being a real workhorse for heavy metal. The top end is very dark (especially for a high-output pickup), but the low end isn't real muddy, so you can turn both bass and treble controls up on your amp to get both scream and crunch.


OF


Gitaren en versterkers - Pagina 2 Dimarzio_dp102

The X2N® is a "take-no-prisoners, in-your-face" humbucker. Twin, wide-bar pole pieces give the X2N® a nasty, dangerous look-and rightly so. Our highest gain pickup was created to push tube amps into total overdrive. Put one in the bridge position for a powerful jolt to the voltage the amp sees from your guitar. The result is a sound that can only be described as blistering. The magnetic field of the X2N® is very powerful and focused. It captures the character of whichever guitar it's in. If your guitar is warm sounding, the X2N® will act like a sledgehammer. A bright-sounding guitar will go into total scream mode. And the X2N® still has versatility: single-coil and series-parallel modes are particularly effective, because the X2N® pickup’s power gives these sounds more authority than is possible with weaker humbuckers.

Recommended For: Bridge position on solid body guitars.

Tech Talk: The X2N® works in any situation where maximum power and overdrive is required. The dual blade polepieces create a very even, balanced sound. The X2N® works best in combination with higher-output pickups. It can also combine well with the Fast Track 1™, Chopper™ and Pro Track™. The split option is very effective, because a single X2N® coil has similar performance parameters to many Strat-type pickups.


Die dingen kosten niet meer dan 80 euro dus opzich laat het zich aardig goed doen om toch eens mee te experimenteren. Maarja eerst maar eens voor de nieuwe gitaar sparen.. Ben goed op weg voor de LTD, maar ik denk toch dat ik maar eens voor een echte gitaar ga. Ze is al een keer gepost, maar come on, hoe heerlijk kan het zijn:

Gitaren en versterkers - Pagina 2 E3

En als de dimarzio's dan goed bevallen pleur ik hier ook lekker eentje in de bridge plaats Cool Die x2n ziet er trouwens ook wel superevil uit vind ik
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.arkngthand.com
Red Terror

Red Terror


Aantal berichten : 424
Leeftijd : 35
Location : Susteren
Registration date : 10-08-07

Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Emptydi feb 19, 2008 2:19 pm

Ga je toch voor de ESP? Tering affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gitaren en versterkers   Gitaren en versterkers - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gitaren en versterkers
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Official Arkngthand Forum :: Muziek :: Muziek algemeen-
Ga naar: